Skip to main content

holiday aka mereput

assalamualaikum and helloo(tone macam lagu adele..hehe)..so skarang aku tengah cuti sem which is also mase untuk mereput dekat rumah..huhh..doing nothing..tido, makan,layan drama and ulang bende same setiap hari..btw i'm at home dah seminggu dan berat dah naik2 kilo..ciss..and right now tepi laptop, i have the kebab yg beli dkat pesta thai..hmmmm macam x naik berat..

oke forget about that, xpe esok kite naik basikal hahaha..oh ya i got sem break for 3 weeks which tinggal lagi 2 weeks more and pastu pegi pj..bye gambang huhu(emoticon nangis)..and then finally graduate from cfs..yeahhhhh dan cuti 6 bulan.  wowww(x tahu la nak mereput ke ape time tu)

ok back to topic which i still don't..muahehe..actually saje je update sebab bosan sangat..as u know my blog like my online dairy..nahh i should continue write dairy in my dairy book..so my harapan(harapan ke??but it is actually more to like impian  ehh things to do) during this sem break which is nak bace novel english yg bertimbun tu..harapnyer dapat la abis 2 or 3 books...hahaha..

ok that all for now assalamualaikum..lots of love: AINA

Image result for brownies 
these brownies look so sexy..haha teringin brownies tapi kat sini susah nak cari..

Comments

Popular posts from this blog

Long time no see Blogger

Assalamualaikum and hai. I think the last I posted was on 2018 right. I have comeback after 3 years. Hahaha. A lot of things happened in these 3 years. I already finished my degree on the last two months. I can't believe I had pursued degree of pharmacy and graduated. But there is no convocation. It is quite sad huh because I also wanted to wear jubah and topi tu jugak. Another thing happened was Covid-19. It is actually 2 years already. I experienced online learning for one year lebih sikit la. It was 3 semester that I faced for online learning. It was hard but for the last semester which was the practical or attachment semester, I had chance to do practical at the community pharmacy and hospital. Currently I was just being at home (penanam anggur actually hahaha). Nah I just I waiting for my PRP (provisional registered pharmacist) posting which I don't when the intake is.  I wanted to work part time but yeah mostly they were searching for a full time staff that can worked for

2 weeks more to end my cfs

assalamaualaikum and helluuu..i'm back to update my precious blog again hahaha..time flies so fast..yes aku tinggal lebih kurang 2 minggu lagi nak habiskan foundation in uia..tinggal seminggu untuk class and lagi satu minggu for the final exam..goodbye cfs gambang and pj..i got a lot of memories created during my cfs journey haha..and say hi to long period of holiday(yeah cuti 9 bulan..lebih kurang kut😏..) and yeah hari isnin ni aku ade interview huhu👀😓😓😓..interview ni nak tentukan which kuliyyah aku masuk time degree nanti..berdebar kut..sebabnyer panel die tu lecturer course yang aku nak masuk ni..huuuu..ape2 pun goodluck for me..InsyaAllah boleh..chaiyokk👌🙏 oke that's all kut untuk sekarang..nanti i update semula muahh assalamualaikum                                            A LOT OF LOVES:AINA💋

reading habits

assalamualaikum..oke malam ni aku nak tulis pasal amalan membaca kite especially budak2 sekarang termasuk aku mehmeh 😬 .. tadi mase english class,tengah2 huda buat sharing moment, die ade sebut pasal read before you sleep kan..so miss fifa,which is my english lecturer, ade la ckap yang die ade bace buku pasal "ENDANGERED MINDS"..buku tulis pasal generation kite sekarang ni boleh membace tapi tak nak membace..or just called as alliterate.. as usual bile miss fifa kongsi something, benda tu memang deep la sebab aku pun sekarang kurang sangat bace buku or memang dah tak baca buku kut..she said kalau kite just bace buku-buku text or buku2 untuk kite belajar tu x kire membaca sebab it is a forced reading..miss cakap lagi "READ WHAT YOU LIKE".. ayat ni memang aku akan ingat sebab ayat ni macam bagi semangat for me to continue read books.. miss also said alliterate ni jugak just membaca from surface only.. contah lah... bile kite tengok  newspaper, we just read the big t